• Denne begivenhed er allerede afholdt.

UDSOLGT! Koncertturné med Efterklang og Sønderjysk Pigekor, Sankt Lukas Kirke Aarhus

24. marts 2023 kl. 20:00 - 21:15

Oplev Efterklang og Sønderjysk Pigekor ved en helt unik koncert i Christianskirken, Sønderborg.

Turnéen bliver en foreløbig kulmination på det helt særlige og symbiotiske samarbejde mellem bandet og det 80-personer store kor, som blandt andet har resulteret i at kormedlemmerne også er begyndt at skrive sange til de fælles koncerter.

Koncerterne byder på en stribe af Efterklangs sange og sange fra korets klassiske repertoire, som alle er blevet arrangeret i tæt samarbejde mellem bandet, korleder Mette Rasmussen og kormedlemmerne. Efterklang har gennem samarbejdet også opfordret kormedlemmerne til at skrive egne sange og flere af disse er nu til alles glæde blevet en central del af koncerterne.

De 3 medlemmer af Efterklang, Casper Clausen, Mads Brauer og Rasmus Stolberg, er vokset op på Als og har siden deres debut i 2003 turneret verden rundt med deres eksperimenterende og genrekrydsende musik, som kan være både storslået samt helt fint og nærværende i sit udtryk. Efterklang har spillet udsolgte koncerter prominente steder som Sydney Opera House, Elbphilharmonien i Hamburg og Koncerthuset i København, men de har også gentagne gange søgt hjem mod rødderne i Sønderborg, hvorigennem en stærk relation til korleder Mette Rasmussen og Sønderjysk Pigekor er opstået organisk over årene.

OBS: alle koncerter er udsolgt!

BILLETTER:

23. marts 2023, kl. 20, Christianskirken, Sønderborg